Філологічний аналіз тексту

Осінь образу драми. У розгорнутій репліці Мечеткина актуалізується образна паралель «життя - перебудовується дом, щоМ,», що з урахуванням символічних змістів, властивих ключовому просторовому образу п'єси будинок, може бути інтерпретована як « життя-відновлення», «життя - постійна робота душі», нарешті, як «життя - перебудова миру й себе в ньому».
Характерно, що слова ремонт, ремонтувати регулярно повторювалися в першому акті, зникають у другому: у центрі уваги вже «перебудова» душі персонажів. Цікаво, що історію старого будинку розповідає саме «жующий» Мечеткин: суєтність комічного героя підкреслює узагальнюючий зміст притчі.
У фіналі драми перетвориться простір більшості її героїв: готується покинути Чулимск Пашка, іде в тайгу старий Еремеев, однак для нього відкриває свій будинок Дергачов (Місця для тебе завжди вистачить), розширюється простір Шаманова, що вирішує поїхати в місто й виступити на суді. Валентинові, можливо, чекає будинок Мечеткина, однак дії її незмінні. Драма Вампилова будується як п'єса, у якій міняється внутрішній простір персонажів, але зберігає свою стійкість простір зовнішнє.
«Завдання художника, - помітив драматург, - вибити людей з машинальності»1. Це завдання й вирішується в п'єсі «Минулим улітку в Чулимске», що у міру її прочитання перестає сприйматися як побутова й з'являється драмою філософської. Цьому багато в чому сприяє система просторових образів п'єси. [165]

Питання й завдання

1. Прочитайте п'єсу Л. Петрушевской «Три дівчини в блакитному».
2. Виділите основні просторові образи драми, визначите їхнього зв'язку в тексті.
3. Укажіть язикові засоби, які виражають у тексті п'єси просторові відносини. Які із цих засобів, з вашого погляду, особливо значимі для створення художнього простору драми Л. Петрушевской?
4. Визначите роль образа будинку в образній системі драми. Які змісти він виражає? У чому проявляється динаміка цього образа?
5. Дайте узагальнюючу характеристику простору драми. Як моделюється простір у тексті цієї п'єси? [166]
1 Вампилов А. Записні книжки // Вибране. - М, 1999. - С. 676. [165]
[...]
Початок
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95] [96] [97] [98] [99] [100] [101] [102] [103] [104] [105] [106] [107] [108] [109] [110] [111] [112] [113] [114] [115] [116] [117] [118] [119] [120] [121] [122] [123] [124] [125] [126] [127] [128] [129] [130] [131] [132] [133] [134] [135] [136] [137] [138] [139] [140] [141] [142] [143] [144] [145] [146] [147] [148] [149] [150] [151] [152] [153] [154] [155] [156] [157] [158] [159] [160] [161] [162] [163] [164] [165] [166] [167] [168] [169] [170] [171] [172]